Folkedans » Galleri » Bornholm 2017

En fin og god tur til solskinsøen Bornholm

Vi var 53 deltagere + vores gode chauffør Henning Wulff

Tirsdag den 11. juli 2017 startede vi kl. 6.00 fra Hatting og havde derefter opsamling i Løsning og Hedensted. Lige før Storebælt kørte vi ind på en rasteplads, hvor vi fik kaffe og vores medbragte rundstykker. Derefter fortsatte vi over Storebæltsbroen og videre over Øresundsbroen og videre til Ystad. Derfra sejlede vi kl. 12.30 med Bornholmerfærgen, vi ankommer kl. 13.30 til Rønne. På færgen spiste vi vores medbragte frokost. Fra Rønne havde vi ca. en ½ times kørsel til familiehotellet Pepita, som ligger midt i Sandvig, og hvor vi blev indkvarteret og fik kaffe med kage. Kaffe og kage fik vi hver dag, når vi kom hjem fra turene. Aftensmaden var hver dag kl. 18.30 til 21.00 med øl, vand og vin ad libitum. Det gav en rigtig god stemning. Maden var buffet med 2 forretter og 2 hovedretter + salatbar og 2 deserter. Det hele var vel tilberedt og smagte super godt.

Onsdag og torsdag havde vi en rigtig god guide fra kl. 9.00 til 16.00. Han stammede fra Sæby men har boet på Bornholm de sidste 12 år. Han vidste meget om øen, og han var rigtig god til at vise os rundt på øen og fortælle om Bornholm og dens historie; blandt andet om 2 verdenskrig. Vi så blandt andet Østerlars Rundkirke, helligdomsklipperne, røgerier, og vi var i Dueodde og se Europas bedste badestrand. Torsdag aften så vi solnedgang. Det er kun lidt af det vi har set og oplevet af Bornholm.

Fredag den 13. juli sejlede vi 32 personer til Christiansø, hvor vi gik rundt om øen og over til Frederiksø. Vi var på Christiansø i 3 timer, det var en rigtig god oplevelse. Nogen af dem der ikke var med på øen, tog med til Gudhjem; andre var taget til Allinge.
Da vi kom tilbage til hotellet til kaffe, var der underholdning i gården. Det var den ene af hotellets 2 kokke, der spillede på keyboard. Kl. 17.00 flyttede han ind i spisesalen. Han skulle underholde under spisningen fra kl. 19.00, og fra kl. 20.00 spillede han op til dans, hvor Marianne, som var hotellet bestyrer, var sangerinde. Hun var rigtig god til at synge. Det blev en hyggelig og god stemningsfuld danseaften.

Lørdag den 15. juli tog vi afsked med hotellet kl. 9.30 og kørte til Rønne, vi så lidt af Rønne. Blandt andet var der marked på torvet. Vi var der ca. 1 ½ times tid, inden vi skulle med færgen til Ystad. Vi kørte samme vej tilbage, som på udturen, og var i Hatting igen kl. ca. 21.00.

En stor tak til jer alle der var med på turen, og især tak til Henning, som igen i år har givet os en god tur med mange gode oplevelser.

Hatting Idrætsforening | Grønhøjvej 11 Hatting | 8700 Horsens | CVR nr. 32636586 | kontakt@hattingif.dk